Beyzâvî
(ö. 691/1292)
Müfessir, Eş‘arî kelâmcısı ve Şâfiî fakihi
- Eşref Altaş, “Fârâbî’den Beyzâvî’ye Umûr-ı Âmme Kavramının Gelişimi, Dönüşümü”, İslâm İlim ve Düşünce Geleneğinde Kâdî Beyzâvî, ed. Mustakim Arıcı, İSAM Yayınları, İstanbul 2017, s. 153-212.
- Mustakim Arıcı, “Bir Biyografinin Yeniden İnşası: Kâdî Beyzâvî, İlişki Ağları ve Eserleri”, İslâm İlim ve Düşünce Geleneğinde Kâdî Beyzâvî, ed. Mustakim Arıcı, İSAM Yayınları, İstanbul 2017, s. 23-103.
- Burhan Baltacı, “Beyzâvî’nin Sünnî Paradigma Tarafından Eleştirilen Yorumları Üzerine Bir Değerlendirme”, V. Uluslararası Şeyh Şa’ban-ı Velî Sempozyumu -Eş’arîlik-, 04-06 Mayıs 2018, 2018, s. 707-718.
- İlyas Çelebi, “Kâdî Beyzâvî’nin Kelâm Sistemi”, İslâm İlim ve Düşünce Geleneğinde Kâdî Beyzâvî, ed. Mustakim Arıcı, İSAM Yayınları, İstanbul 2017, s. 105-152.
- Ali Ertuğrul, “Bir Tarihçi Olarak Kâdî Beyzâvî ve Nizâmü’t-Tevârîh Adlı Eseri”, İslâm İlim ve Düşünce Geleneğinde Kâdî Beyzâvî, ed. Mustakim Arıcı, İSAM Yayınları, İstanbul 2017, s. 521-579.
- Hasan Hacak, İmam Rabbani Çelik, “Kâdî Beyzâvî’nin Usul Düşüncesi”, İslâm İlim ve Düşünce Geleneğinde Kâdî Beyzâvî, ed. Mustakim Arıcı, İSAM Yayınları, İstanbul 2017, s. 213-354.
- Abdullah Taha İmamoğlu, “Mesâbîhu’s-Sünne Şerhi Tuhfetü’l-Ebrâr Bağlamında Beyzâvî’nin Hadisçiliği”, İslâm İlim ve Düşünce Geleneğinde Kâdî Beyzâvî, ed. Mustakim Arıcı, İSAM Yayınları, İstanbul 2017, s. 443-469.
- Celil Kiraz, "Saçaklızâde Mehmed Efendi’nin Beyzâvî’ye Yönelik Eleştirileri" Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, c. XV (2006), sy. 1, s. 319-367.
- Mansur Koçinkağ, “Kâdî Beyzâvî’nin Ta’rîfâtü’l-ulûm’unda İlimler”, İlimleri Sınıflamak İslâm Düşüncesinde İlim Tasnifleri, ed. Mustakim Arıcı, Klasik Yayınları, İstanbul 2019, s. 145-165.
- Nail Okuyucu, “Kâdî Beyzâvî’nin Fıkıh Tasavvuru ve Şâfiî Fürû-i Fıkıh Geleneğindeki Yeri”, İslâm İlim ve Düşünce Geleneğinde Kâdî Beyzâvî, ed. Mustakim Arıcı, İSAM Yayınları, İstanbul 2017, s. 471-520.
- Yusuf Şevki Yavuz, “Beyzâvî”, DİA, c. 6 (1992), s. 100-103.
- Yusuf Rahman, “Envâru’t-Tenzîl ve Esrâru’t-Te’vîl’inde Beyzâvî’nin Hermenotiği, çev. İbrahim Görener”, Erciyes Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, sy. 11 (2001) s. 221-228.
- Abdullah Abdurrahim Muhammed, İhtiyâratu’l-Kâdî el-Beydavî fî Kitâbihî’l-Minhâc elleti Hâlefe fîhâ İhtiyârâti’l-İmâm er-Râzî fî Kitâbihî’l-Mahsûl fî Usûli’l-Fıkh, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Câmiatu Ümmü Derman el-İslâmiyye 2008.Abdullah Abdurrahim Muhammed, İhtiyâratu’l-Kâdî el-Beydavî fî Kitâbihî’l-Minhâc elleti Hâlefe fîhâ İhtiyârâti’l-İmâm er-Râzî fî Kitâbihî’l-Mahsûl fî Usûli’l-Fıkh, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Câmiatu Ümmü Derman el-İslâmiyye 2008.
- Celaleddin Abdurrahman, el-Kâdî Nâsıruddin el-Beyzâvî ve Eseruhu fî Usûli’l-Fıkh, Dâru’l-Kitâbi’l-Câmiî, Kahire 1981/1401.
- Tuncay Başoğlu, Fıkıh Usûlünde Fahreddin er-Râzî Mektebi, İSAM Yayınları, İstanbul 2011.
- İbnü’l-Hâcib, Muhtasaru Müntehâ’s-sûl ve’l-Emel fî İlmeyi’l-Usûli ve’l-Cedel, thk. Nezîr Hamâdû, Dâru İbn Hazm, Beyrut 2006/1427.
- Kâtip Çelebi, Keşfü’z-Zünûn an Esâmi’l-Kütüb ve’l-Fünûn, Dârü İhyâi’t-Türâsi’l-Arabî, Beyrut [t.y.].
- Ferhat Koca, “el-Minhâc”, DİA, c. 30, s. 113.
- Asım Cüneyd Köksal, İbrahim Kâfi Dönmez, “Usûl-i fıkıh”, DİA, c. 41, s. 201-210.
- Fahreddin er-Râzî, el-Mahsûl fî ilmi usûli’l-fıkh, thk. Tâhâ Câbir el-Alvânî, Müessesetü'r-Risâle, Beyrut 1992/1412.
- Takıyyüddin Sübkî, Tâceddin Sübkî, el-İbhâc fî Şerhi’l-Minhâc, thk. Ahmed Cemâl ez-Zemzemî, Nureddin Abdülcebbâr Sağîrî, Dârü’l-Buhûs li’d-Dirâsâti’l-İslâmiyye ve İhyâi’t-Türâs, Dubey 2004.
- Tâceddin el-Urmevî, el-Hâsıl mine'l-Mahsûl fî Usûli'l-Fıkh, Câmiatü Karyûnus, Bingazi 1994.