İbn Tufeyl
(ö. 581/1185)
Endülüslü İslam filozofu
- Mehmet Bayraktar, “Hayy Bin Yakzan’ın Çevirmeni Olarak Spinoza”, Beytülhikme An International of Journal of Philosophy, c. 3, sy. 1 (2013), s. 1-16.
- L. I. Conrad (ed.), The World of Ibn Tufayl: Interdisciplinary Perspectives on Hayy Ibn Yaqzân, Brill, Leiden 1996.
- Lenn Evan Goodman, Ibn Tufayl’s Hayy Ibn Yaqzân, University of Chicago Press, Chicago 2009.
- Dimitri Gutas, “İbn Tufeyl’e Göre İbn Sînâ’nın Meşrıkî Felsefesi”, İbn Sînâ’nın Mirası içinde, der. ve çev. M. Cüneyt Kaya, Klasik Yayınları, İstanbul 2004, s. 73-96.
- İsmail Hanoğlu, “İşraki Aydınlanmada Doğal Aklın İrfani Özle Rasyonel Tekamülü”, Journal of Islamic Research, sy. 30/1 (2019), s. 58-66.
- Mehmet Harmancı, “İslâm Felsefesinde Metaforik Üslup: İbn Tufeyl’in Hay İbn Yakzan Eseri Örneği”, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya 2007.
- Sami Hawi, “İbn Tufeyl’in Fârâbî’nin Bazı Görüşlerini Eleştirisi”, trc. Atilla Arkan, SÜİF Dergisi, sy. 5 (2002), s. 147-155.
- Burhan Köroğlu, “İbn Bacce ve İbn Tufeyl: Endülüs’te Felsefe”, M. Cüneyt Kaya, İslâm Felsefesi Tarih ve Problemler içinde, İsam Yayınları, İstanbul 2018, s. 329-364.
- Taneli Kukkonen, Ibn Tufayl: Living the Life of Reason, Oneworld, Oxford 2014.
- İlhan Kutluer, “İbn Tufeyl”, DİA, c. 20 (1999), s. 418-425.
- Hasan Özalp, “İşraki Mektebin Bir Üyesi Olarak Hayy b. Yakzanın Felsefî ve Doğal Dini Tecrübe Serüveni”, Beytülhikme An International of Journal of Philosophy, c. 6, sy. 1 (2016), s. 211-234.
- Bahtiyar Hüseyin Sıddıki, “İbn Tufeyl”, Klasik İslâm Filozofları ve Düşünceleri, çev. İlhan Kutluer, İnsan Yayınları, İstanbul 1997, s. 251-268.
- Ömer Türker, “Hayy b. Yakzan: ‘İnsanlık Adasında Yalnız Bir Hakikat Yolcusu”, Sosyoloji Dergisi, sy. 18 (2009), s. 195-204.
- Mustafa Yıldız, “İbn Tufeyl’de İnsan Doğasının Fizik ve Metafizik Kaynakları”, Felsefe Dünyası, sy. 53 (2011), s. 65-91.
- Hüseyin Yücel, “İbn Tufeyl'in Hayy b. Yakzan’ındaki İnsanın Kökenine ve Âlemin Mahiyetine Dair İkilemler Üzerine”, Journal of Islamic Research, sy. 31/3 (2020), s. 622-637.